Två till!!

Här är Agnetas bidrag till tekniktävlingen:



Sä här beskriver Agneta hur hon gått tillväga:
Jag har använt mig av Broken China, Peeled Paint och Dusty Concorde till
bakgrunden. Textstämpeln är stämplad med shabby shutters och är från Non
Sequitur, swirlen är från Tim Holtz och stämplad med brilliance
'pearlescent purple' (den skimrar alltså, men det syns ju inte i
scanningen) så har jag skuggat med vit penna. Charlie-stämplen är från
Stampsmith och är stämplad med StazOn Jet Black. Övrig deko: QK Studio
skinnimini och poststämplen, det är 3d-lackat. Blomman är en metallblomma
från Panduro som är målad med akrylfärg och sedan 3d-lackad.

Här är även ett bidrag från Anneh:



Och hon beskriver sitt skapande så här:
Jag började med att embossa en bit CS med CBs nya embossingdie: Bird Call.
Sedan har jag  "badat" pappret i blandning av Tattred Rose och Aged Mahogany
och blandade lite
Perfect pearls, copper i vattensprutan. Tyvärr syns inte skimret i foton. Men
jag lovar att de skimrar rätt snyggt i rätt vinkel ;0).  Sedan fick det hela
torka. Eftersom embossingen slätades ut något i vattenbadet körde jag pappret i
buggen två gånger till. Sedan har jag ritat en kontur runt fågeln för att
framhäva den lite extra. Har också använt vit chalk över hela. Och tycker att
det blev en fin effekt:) Swirils är grungeboard målat med limegrön chalk, lite
blommor och metallbrads brun chalk och kvistpapper till stomme.

Det finns fortfarande tid att lämna in bidrag! :) Pia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0